وبلاگ حقوقی انور فردپیاده
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ حقوقی انورفردپیاده و آدرس a-fardepiade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. 

قابل توجه دوستان دارای وبلاگ در بلاگفا: از آنجایی که سرویس بلاگفا وبلاگهای لوکس بلاگ را لینک نمیکند درصورت تمایل به تبادل لینک ما را با آدرس زیر لینک نموده وبهمون خبر بدید.

http://a-fardepiade.mihanblog.com





نکاتی در خصوص بیمه اتومبیل و دیه

1)     لزوم بیمه کردن اتومبیل:

برابرقانون همه دارندگان وسایل نقلیه موتوری و یدک وتریلر و قطارهای راه آهن مسئول خسارات بدنی و مالی هستند که به اشخاص ثالث وارد می کنند و لازم است حتما نزد یکی از بیمه های داخل کشور مسئولیت خود را بیمه کنند.

2)    راننده مسئول است نه مالک:

اگر مالک، اتومبیل فاقد بیمه خود را به شخص بدون گواهینامه بدهد فقط راننده مسئولیت پرداخت دیه را دارد نه مالک خودرو. بنابراین اولیای دم مقتول یا شخص مجروح برای گرفتن دیه فقط می توانند به راننده مراجعه کنند.

3)   مالک باید مبلغ دیه ی مازاد بر بیمه را پرداخت کند:

در صورتی که در فاصله ی بین تصادف و پرداخت دیه نرخ آن (دیه) بالاتر برود و بیشتر از میزان تعهد بیمه گردد و یا اینکه تعهد بیمه کمتر از نرخ دیه باشد شرکت بیمه تا میزان سقف تعهد خود مسئول پرداخت دیه است و بیشتر از آن را مالک باید پرداخت کند زیرا تعهد بیمه، پرداخت مبلغ معینی پول است نه برعهده گرفتن کل مسئولیتهای مالک در مقابل زیان دیده.

4)   در صورت انتقال اتومبیل بیمه هم منتقل می شود:

در صورت انتقال اتومبیل از طرف مالک به شخص دیگر، بیمه نیز به او منتقل می شود و از تاریخ انتقال تا پایان مدت بیمه، انتقال گیرنده بیمه گذار محسوب می شود لذا باید در عرض 15 روز مراتب را به شرکت بیمه اطلاع دهد.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:بیمه،دیه،بیمه شخص ثالث, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

آیا می دانید عده زن چیست و انواع آن کدامند؟

 

عده یا زمان شرعی انتظار زن پس از طلاق یا وفات شوهر برای ازدواج مجدد، از معدود نمونه‌هایی است که در قرآن کریم نیز به برخی از آن اشاره شده است. درباره عده در قانون مدنی نیز به تفصیل بحث شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عده زن دارای انواع مختلفی است که در ذیل به بررسی و تعریف هرکدام می‌پردازیم:

عده وفات

یعنی مدتی که زن بعد از مرگ شوهر باید برای اختیار شوهر دیگر صبر کند، اصولا چها ماه و ده روز است.


ادامه مطلب
[ جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

تفاوت استفاده از کارت های عابر بانک در داخل و خارج از کشور ایران

 

احتمالا تابحال لااقل یک بار به کشورهای خارج سفر کرده و خرید کرده اید. کسانی که با کارت های اعتباری از فروشگاه های خارج خرید می کنند چند نکته را مشاهده خواهند نمود:

1. دستگاه های کارت خوانی که در فروشگاه ها هستند، علیرغم کوچکی دستگاه های مزبور دارای دو دیواره کوچک به ارتفاع ده سانتیمتر هستند تا حتی الامکان اجازه ندهد نفر پهلویی، شماره رمزی که فرد میزند را مشاهده کرده و متوجه شود.
2. دستگاه های کارت خوان نه پهلوی فروشنده، که در دسترس و نزدیکتر به محلی هستند که خریدار قرار دارد.
3. هیچ فروشنده ای از شما درخواست نمیکند که کارت خود را در اختیار او قرار دهید. این موضوع جرم است.
4. مهمتر اینکه خریداران بشدت پرهیز دارند که کارت خود را در اختیار هرکس خصوصاً یک فروشنده فروشگاه قرار دهند. خریداران هرگز چنین نمی کنند.
5. مهمتر از همه اینکه: هرگز امکان ندارد یک فرد و خصوصاً یک فروشنده از شما بخواهد رمز خصوصی تان را به او بگویید.

اما در ایران همه نکات فوق متفاوت است !

اول اینکه: دستگاه های کارت خوان (POS) دیواره و لبه هایی برای دور ماندن چشم اطرافیان از رمز افراد ندارند.


ادامه مطلب
[ جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

روش صدور سند مالکیت بنام وراث

 

هرگاه فردی که سند مالکیت ملکی بنام او صادر و تسلیم شده فوت نماید وراث او می توانند با ارائه مدارک زیر:

الف - تقاضای صدور سند مالکیت
ب - گواهی حصر وراثت
ج - فرم 19 مالیاتی
د - اصل سند مالکیت مورث

از اداره ثبت محل وقوع ملک درخواست صدور سند مالکیت نسبت به سهم الارث خود را بنمایند.

توضیح:


ادامه مطلب
[ جمعه 14 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

جلوه حق حریم در قوانین کشور
بایسته های حفظ حریم خصوصی در روابط همسایگی

گروه حقوقي- یکی از اصولی که در شهرسازی ایرانی مورد توجه قرار می‌گیرد حفظ حریم خصوصی است. مراد از حفظ حریم در فضای معماری و شهرسازی آن است که فضا به گونه‌ای دارای حریم طراحی شود. حفظ حریم خصوصی یکی از اصول اساسی حاکم بر هستی و پدیده‌های آن است که تاثیرات آن در فضای معماری سنتی ایران غیرقابل کتمان است.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

نگاهی به حقوق ملت در عالی ترین سند حقوقی کشور
حقوق و آزادی های فردی، در قانون اساسی

گروه حقوقی- بشر زندگی اجتماعی را برای خود انتخاب کرده است. با انتخاب این شیوه زندگی، انسان بر اساس یک قرارداد نانوشته پذیرفته است که از برخی از آزادی‌های خود به نفع دیگران صرف‌نظر کند. در حقیقت باید گفت که آزادی هرکس در جامعه انسانی تا جایی است که به آزادی دیگران خلل وارد نکند.

در قوانین اساسی کشورها حد و مرزهای آزادی‌های مردم اجتماع را مشخص کرده‌اند. در قانون اساسی ما نیز اصل بر آزادی است و در مواردی حدود آن مشخص شده است.

آزادی یک حق است. حقی که افراد بتوانند در سایه آن استعدادهای نهفته خود را بارور کنند، البته مشروط بر آنکه به کسی زیانی وارد نشود. آزادی یعنی هرگونه فشار و تقید و یا مانع از پیش روی شما برداشته شود که البته حدود آن را قانون مشخص می‌کند. در واقع هر آنچه که آزاد است و نه ممنوع و یا اجباری. بر این اساس آزادی حقوقی، آن نوع از آزادی است که از نظر حقوقی حمایت شده و تلاش می‌کند تا فرد با موانع محدود کننده برای اعمال اراده خود مواجه نشود. در زیر تلاش شده است چند نمونه از انواع آزادی به بحث گذاشته شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

افزایش سهم ارث زنان از اموال شوهر

مطابق قوانین ومقررات ایران هر یک از زوجین در صورت فوت دیگری به شرط اینکه در زمان مرگ پیمان زناشویی وجود داشته باشد و عقد نکاح به صورت دائمی باشد از او ارث می برد . استثنائاتی در این مورد وجود دارد که از بحث خارج است .

در خصوص احکام ارث زن و شوهر ، سه تفاوت عمده در قانون مدنی ایران به چشم می خورد و زوجین به شرح زیر از یکدیگر ارث می برند : ۱ ـ میزان ارث شوهر دو برابر زن است . یعنی شوهر در صورت نبود فرزند نصف دارایی زن را به ارث می برد و در صورتی که اولاد داشته باشد یک چهارم از ترکه زن ارث می برد در حالی که زن یک چهارم از ترکه زن ارث می برد در حالی که زن یک چهارم از اموال مرد را درصورت نداشتن فرزند و با وجود اولاد یک هشتم را به ارث می برد . ۲ ـ در صورتی که شوهر تنها ارث زن باشد ، تمام ترکه زن میراث اوست ولی زنی که تنها وارث شوهرش است همان یک چهارم را ارث می برد و بقیه جزء اموال دولت خواهد بود . ۳ ـ شوهر از تمام اموال زن ارث می برد در حالی که زن از زمین ارث نبرده ، عین بنا و درخت را نمی تواند تملک نماید و تنها سهم خود را از بهای آنها به ارث می برد .


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

بایدها و نبایدهای آپارتمان نشینی

مالکیت در آپارتمانها به مالکیت اختصاصی و مشترک تقسیم می­شود، اختصاصی به بخشی از ملک گفته می­شود که فقط صاحب آپارتمان حق استفاده از آن را دارد مانند بالکن. مالکیت مشترک نیز شامل قسمتهایی از ساختمان است که مجموع مالکان آن ساختمان حق استفاده از آن را دارند، مانندمراکز حرارت و تهویه، چاههای فاضلاب و تاسیسات مربوط به راه پله و …

اداره امور ساختمان

هر گاه تعداد مالکان آپارتمان از ۳ نفر بیشتر باشد مجمع مالکان تشکیل می­شود و در اولین جلسه، مدیر یا هیات مدیره را انتخاب می­کنند. مدیر می­تواند از اعضای ساختمان یا خارج از آن انتخاب شود. برای رسمیت مجمع عمومی، حضور بیش از نصف مالکان آپارتمانهای ساختمان ضروری است. در صورت عدم حضور اکثریت، در سومین جلسه با رای اکثریت حاضر در جلسه تصمیمات به تصویب می­رسد. پس از آن آرای اتخاذ شده از حضار جلسه توسط مدیر به ساکنان غایب اطلاع داده می­شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

دیه، ارزش و نحوه محاسبه آن

دیه مالی است که مجرم به خاطر ارتکاب به جرمی که به آسیب بدنی یا مرگ دیگری منجر شود به شخص او یا صاحب خون(ورثه) می­پردازد. در شرع مقدس برای بیشتر اعضای بدن دیه در نظر گرفته شده است.و اما اگر در مورد عضوی دیه معین نشده باشد قاضی با در نظر گرفتن دیه کامل انسان و نوع کیفیت آسیب، مطابق نظر کارشناسان میزان آن را معین می­کند که در اصطلاح”ارش” گفته می­شود.

دیه کامل یک مرد مسلمان صد نفر شتر است که در سال ۱۳۸۳ معادل با ۲۲۰ میلیون ریال اعلام شده است. هر سال وزارت کشور نرخ ریالی دیه را اعلام می­کند. دیه قتل زن مسلمان خواه عمدی، خواه غیر عمدی نصف دیه مرد مسلمان است. دیه مرد و زن یکسان است تا وقتی که مقدار دیه به ثلث دیه کامل برسد در آن صورت دیه زن نصف دیه مرد است.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

شناسنامه و تغییر تاریخ تولد

سازمان ثبت احوال از زیر مجموعه­های وزارت کشور است که وقایع حیاتی هر فرد اعم از ولادت،ازدواج،طلاق،رجوع، بذل مدت و وفات را ثبت می­کند و موظف به صدور شناسنامه و تسلیم آن به متقاضی است.

اعلام تولد و دریافت شناسنامه

اعلام تولد و دریافت شناسنامه تنها توسط ای اشخاص می­تواند صورت پذیرد،

۱-پدر یا جد پدری
۲-مادر در صورت غیبت پدر
۳-وصی،قیم، امین
۴-اشخاصی که به طور قانونی عهده­دار نگهداری طفل می­باشند
۵-متصدی یا نماینده موسسه­ای که طفل به آنجا سپرده شده است
۶-صاحب شناسنامه در صورتی که سن او از ۱۸ سال تمام به بالا باشد


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

دانستنیهای ازدواج

انتخاب همسر

اولین قدم در تشکیل خانواده انتخاب همسر مناسب است. صرف نظر از این که در بسیاری از نقاط کشور هنوز دختران در انتخاب همسر خویش نقشی ندارند در نظر گرفتن تناسب بین دو طرف از نظر موقعیت اجتماعی، میزان تحصیلات، وضع خانوادگی و برخی موارد دیگر از سوی والدین لازم است.

یکی از مسایل مهم هنگام انتخاب همسر”سن” اوست. چرا که وجود اختلاف در نوع نگرش، خواسته ها و برداشت­ها در مقاطع سنی مختلف، متفاوت است. مسئله دیگر تناسب سطح تحصیلات است.

خواستگاری

خواستگاری بیان رسمی تقاضای ازدواج است. زیرا اگر چه ممکن است تقاضا به طور خصوصی بین دو طرف مطرح شده باشد اما با توجه به عرف و عادت معمول اجتماعی تا زمانی­که خانواده­ها در این امر مداخله نکرده باشند رسمیت پیدا نمی­کند. مطابق عرف حاکم بر جامعه م خانواده پسر پس از انتخاب فرد مناسب به خواستگاری دختر می­روند ولی چنین رسمی مانع از این نیست که دختر نسبت به تقاضای ازدواج اقدام نماید. هر چند قانون انجام این عمل را منع نکرده است اما با توجه به فرهنگ جامعه امری غیر متعارف به شمار می­رود.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

اختلاف کارگر و کارفرما

با توجه به صنعتی شدن جوامع و لزوم پیشرفتهای اقتصادی در سایه افزایش کارهای تولیدی و همچنین ازدیاد جمعیت و نیروی کار تعاملات بین کارفرما و کارگر در سالهای اخیر افزایش یافته است. بدیهی است با ازایش این تعاملات برخوردها و پاره ای مسایل و اختلافات نیز در محیط های کاری بوجود می آید. در قانون کار مراجعی به عنوان هیاتهای حل اختلاف جهت رسیدگی به این امور پیش بینی شده است که در این راهنما کلیات آن و همچنین نحوه طرح دعوی تا اجرای حکم بیان می گردد.

کارگر:

کارگر از لحاظ قانون کار کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حقوق و سایر مزایا به درخواست کارفرما کر می کند. کلیه افرادی که مشمول تعریف فوق باشند از نظر قانون کار کارگر محسوب می شوند و فرقی بین نگهبان یک کارگاه یا مدیر فنی آن نیست.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

جایگاه دیه در نظام حقوقی ایران جریمه بریدن کف دست بدون انگشت با نظر حاکم است

یک وکیل دادگستری گفت: بر اساس ماده ۴۲۰ قانون مجازات اسلامی جریمه مالی بریدن کف دست که خلقتا بدون انگشت بوده یا در اثر سانحه‌ای بدون انگشت شده است، با نظر حاکم تعیین می‌شود.

بهزاد اکبرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: حکم ماده ۴۱۹ ناظر به خلقت طبیعی انگشتان دست است زیرا غالبا هر دستی پنج انگشت دارد و هر انگشتی نیز صد دینار دیه دارد اما اگر دستی بیشتر از پنج انگشت داشته باشد، دیه آن بیشتر از پانصد دینار است و برای انگشت زائد هم یک‌سوم دیه انگشت اصلی پرداخت می‌شود. همچنین اگر دستی کمتر از پنج انگشت داشته باشد به همان نسبت از دیه انگشتان کم می شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

آیا نظر کارشناس رسمی از سوی اصحاب دعوا قابل اعتراض می‌باشد

پرسش:
آیا نظریه‌ ی کارشناسان رسمی که حسب ارجاع مقام قضایی ابراز می‌شود از سوی اصحاب دعوا (حقوقی یا کیفری) قابل اعتراض است یا خیر؟
چنانچه قابل اعتراض نباشد در صورتی که نظریه‌ی ابراز شده به نحو بارزی موجب تضییع حق دیگری باشد چه راهکارهای حقوقی و قضایی در این خصوص وجود دارد؟
مقررات آیین دادرسی مدنی و آیین دادرسی کیفری در این خصوص چه تکلیفی مقرر می‌دارند؟
مرتضی تمیزی(دادستان نظامی سیستان و بلوچستان):

در صورت اعتراض ذینفع به نظر کارشناس سه اقدام از سوی مقامات قضایی متصور است که با توجه به مورد و به ترتیب اقدام خواهند نمود. لهذا صرف اعتراض موجب ارجاع به هیأت نیست.
الف- اخذ توضیح از کارشناس بدون پرداخت هزینه و با ارجاع به همان کارشناس
ب- نظریه تکمیلی با پرداخت هزینه به همان کارشناس.
ج- ارجاع به هیأت چند نفره با پرداخت هزینه.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

حقوق زنان درخانواده

صرف نظر از حسن معاشرت و روابط عاطفی بین زن و شوهر که پایه و علت استحکام و دوام زندگی مشترک است و در قرآن و به تبع آن در قانون، زوجین به مودت توصیه شده اند. «ماده ۱۱۰۳و۱۱۰۴قانون مدنی»

• زن شرعاً و قانوناً مکلف به انجام اموری که در جامعه معمول است، نمی باشد، زن در خانه ی شوهر، مکلف به تهیه غذا، نظافت، شستشوی لباس، نظافت و……..برای شوهر و فرزندان خود نیست و در صورت تمایل می تواند برای انجام این امور مطالبه ی دستمزد یا اجرت نماید، همانطور که دادگاه می تواند بنا به درخواست زن برای وی اجرت المثل تعیین کند، این مبلغ جدای از نفقه ای است که به عهده مرد است.

• مادر مجبور نیست به فرزند خود شیر دهد، مگر تغذیه فرزند به غیر شیر مادر ممکن نباشد.« ماده ی۱۱۷۶قانون مدنی»

• زن مالک اموال خود می باشد و مستقلاً می تواند در دارائی خود هر تصرفی بنماید و شوهر حق هیچ گونه دخل و تصرفی در آن ندارد.« ماده ی ۱۱۱۸ قانون مدنی»


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

وقتی شاکی می گذرد…

شاکی آنقدر قدرت دارد که متهم را به دادگاه بکشد و مجرمیتش را ثابت کند و آنقدر توانمند است که متهم را با عفو خود از محاکمه نجات دهد. شاکی اگر مدعی تضییع حقوقش در جرایم قابل گذشت باشد به محض شکایت، متهم را پای میز محاکمه می آورد و به محض تصمیم برای بخشش، جریان تعقیب، دادرسی و حتی اجرای حکم او را متوقف می کند؛ اینها حقوقی است که آیین دادرسی کیفری برای شاکی تعیین کرده است. البته این حق تنها به شاکیانی داده شده که با جرمی قابل گذشت یعنی جرمی که جنبه خصوصی آن بر جنبه عمومی اش غلبه دارد روبه رو شده اند چون طبق قانون همانطور که این گونه جرایم فقط با شکایت شاکی خصوصی قابل تعقیب هستند تنها نیز با گذشت شاکی فیصله پیدا می کند. بنابراین شاکیان خصوصی در جرایم غیرقابل گذشت یعنی جرایمی که جنبه عمومی شان اهمیت زیادی دارد (سرقت، کلاهبرداری، خیانت در امانت و …) اختیاری تا این حد وسیع ندارند و حتی اگر از متهم یا مجرم بگذرند نیز آنها باید همچنان به لحاظ جنبه عمومی جرم در محضر قانون تاوان بدهند. جرایم قابل گذشت در قانون موارد زیادی دارد که هرچند به صورت دقیق تعریفی از آنها ارائه نشده، اما با استفاده از مصادیق آمده در قانون می توان آن را به جرایم مشابه نیز تعمیم داد. در قانون جرایمی همچون فحاشی، تهمت و افترا، ورود به عنف (منزل دیگری)، تصرف عدوانی، تخریب باغ میوه، سوزاندن اسناد تجاری و اموال منقول دیگری، تهدید، افشای اسرار، ترک انفاق و… در زمره جرایم قابل گذشت گنجانده شده به طوری که با گذشت فرد زیان دیده از جرم، تعقیب، رسیدگی و اجرای حکم متوقف می شود حتی اگر حکم صادره، مجازات حبس باشد و حتی اگر قبل از اعلام گذشت، مجرم مدتی از حبس را تحمل کرده باشد باز هم با گذشت شاکی بقیه حکم در مورد او اجرا نمی شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

بسم الله الرحمن الرحیم

وقف عام

واقف : خانم / آقای : فرزند آقای و نام مادر خانم ……………….دارای شماره شناسنامه صادره از متولد ساکن :

موقوف علیه : بر مصالح عامه جهت احداث مدرسه (دخترانه و پسرانه )ابتدایی در تهران خیابان شماره که از مصادیق وقف عام است .

عین موقوفه : تمامت شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت متر مربع با بنای احداثی در آن قطعه تفکیکی دارای پلاک شماره فرعی از اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک فرعیش از اصلی مذکور واقع در اراضی بخش ثبتی تهران محدود و مورد ثبت سند مالکیت شماره مورخ صفحه جلد به شماره چاپی صادره به نام انتقالی مع الواسطه به واقف طبق سند شماره مورخ / / تنظیمی دفتر خانه شماره تهران و با جمیع توابع شرعیه و لوایح عرفیه آن بدون استثناء اعم از عرصه و اعیان و به انضمام برق شماره پرونده و گاز شهری شماره شناسایی و آب شماره اشتراک و تلفن شماره منصوبه های در آن .


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

بسم الله الرحمن الرحیم

وقف خاص

واقف : خانم / آقای : فرزند آقای و نام مادر خانم ……………….دارای شماره شناسنامه صادره از متولد ساکن :

موقوف علیهم : اولاد واقف و بعد از فوت هر یک از آنان اولاد متوفی الی غیر نهایه .

عین موقوفه : تمامت شش دانگ یک قطعه باغ به مسشاحت متر مربع با بنای احداثی در آن قطعه تفکیکی دارای پلاک شماره فرعی از اصلی مفروز و انتزاعی از پلاک فرعی از اصلی مذکور واقع در اراضی بخش ثبتی تهران محدود و مورد ثبت سند مالکیت شماره مورخ صفحه جلد به شماره چاپی صادره به نام انتقالی مع الواسطه به واقف طبق سند شماره مورخ / / تنظیمی دفتر خانه شماره تهران و با جمیع توابع شرعیه و لوایح عرفیه آن بدون استثناء اعم از عرصه و اعیان و به انضمام برق شماره پرونده و گاز شهری شماره شناسایی و آب شماره اشتراک و تلفن شماره منصوبه های در آن .


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

بسم الله الرحمن الرحیم

حبس ملک
حابس (حبس کننده ) :

محبوس (مورد حبس ): تمامت شش دانگ یک باب ساختمان مسکونی احداثی در شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت متر مربع محدوده و مورد ثبت یک جلد سند مالکیت شماره مورخ / / در صفحه دفتر املاک جلد به شماره چاپی سری ( ) صادره به نام حابس و با جمیع توابع و لوایح شرعیه و عرفیه آن بدون استثناء اعم از عرصه کل و اعیان با نیرو های برق شماره پرونده و آب شماره اشتراک و گاز شماره شناسایی منصوبه های در آن .

محبوس علیه : (کسی که حبس به نفع او شده و ممکن است محبوس علیه شخص حقیقی یا حقوقی باشد )

متصدی : شخص محبوس علیه می باشد که از این به بعد (محبوس علیه ) نامیده می شود .


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

پای دلال‌ها‌ به ماجرای رحم اجاره‌ای هم کشیده شده است

رحم اجاره‌ای ۲ تا ۹ میلیون تومان !

زهرا کشوری

ناباروری سومین عاملی است که ممکن است کیان یک خانواده ایرانی را به خطر بیندازد و بعد از اعتیاد ومشکلات جنسی آنها را به سمت طلاق بکشاند. اما علم این روزها آنقدر پیشرفت‌ کرده تا راهی را برای جلوگیری از پاشیده شدن یک َآشیانه جلوی پای زوج‌های نابارور بگذارد. راهی که متخصصان از آن به عنوان آخرین راه یاد می‌کنند؛ رحم‌های اجاره ای. رحم‌‌های اجاره‌ای امروز نه تنها در خانواده‌های ایرانی؛ که در بسیاری از کشور‌های دنیا راهی است برای بچه دار شدن خانواده‌هایی که رحم مادر خانواده به دلایل مختلف نمی‌تواند در ۹ ماه بارداری میزبان کودک خود باشد. اما عدم شفاف‌سازی این روش و فرهنگ‌سازی مناسب باعث شده تا دوباره پای دلال‌ها و واسطه‌ها به مسئله باز شود و بازار سیاهی در کنار این اتفاق خوشایند به‌وجود‌آید. بازاری که امروز در خفا رحم اجاره‌ای را بین ۲ تا ۹ میلیون به فروش می‌رساند البته وقتی پای متقاضی خارجی از کشورهای دیگر به میان می‌آید واسطه قیمت را به ۲۵ میلیون هم می‌کشاند. از سوی دیگر نبود قانون مشخص و نظارت کافی باعث شده تا این مسئله خود به مشکلات دیگری در زندگی زوجین منجر شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ انور فردپیاده ]

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

تمام افراد بشر آزاد به دنيا می‌آيند و از لحاظ حيثيت و حقوق با هم برابرند، همه دارای عقل و وجدان می‌باشند و بايد نسبت به يکديگر با روح برادری رفتار کنند(ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر)______________________________ چند نکته درباره وبلاگ: 1)شما باعضویت دروبلاگ میتوانید به عنوان نویسنده وبلاگ مطالب خودتان را دروبلاگ بانام خود منتشر نمایید............ 2)اگرمایل به تبادل لینک هستید ازقسمت تبادل لینک هوشمند استفاده نمایید.............. 3)دوستانی که دربلاگفا وبلاگ دارند ومایل به تبادل لینک هستند میتوانندما را با آدرس http://a-fardepiade.mihanblog.com لینک نموده وبهمون خبربدن (لوکس بلاگ دربلاگفا لینک نمیشود)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 280655
تعداد مطالب : 228
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1


. تماس با ما .